"מטרנה שלך" לא מחכה לי

25/12/2012 at 12:38 pm כתיבת תגובה

כל יולדת מכירה את הסיטואציה.
את שוכבת במיטה בבי"ח, מנסה להתאושש, עייפה וכואבת (מי יותר, מי פחות).
לפתע מגיח מבעד לוילון או לדלת ראש ושואל "כבר קיבלת מתנות?"
אם זו הפעם הראשונה שלך, את מרימה גבות "מה? מקבלים פה מתנות? איזה כיף, רוצה רוצה רוצה". הראש, בדרך כלל מחובר לגוף נשי, הולך לרגע וחוזר עם שלל קופסאות ושקיות. אבל לפני שהיא נותנת לך את המתנות היא מבקשת מספר פרטים אישיים. ואת, עייפה ומאד רוצה מתנה, אז את נותנת לה את הפרטים האישיים שלך, בלי לחשוב פעמיים. המתנות הן בדרך כלל דוגמאות למוצרים וקופוני הנחה לחיתולים, מוצצים, תחליפי חלב ושאר מוצרים רלוונטים.
בשלב מאוחר יותר, יש גם את חבילות הלידה שסופרפארם וניופארם מוכרות בהנחה גדולה מאד, שגם מספקות את הנ"ל.
השלב הזה, אחרי לידה ראשונה, מהווה הזדמנות מצוינת עבור חברות המשווקות את המוצרים הנ"ל, לפתוח במערכת יחסים עם ההורים הטריים, בתקווה שמערכת היחסים תמשך מספר שנים וכמובן תוביל למכירות.
בשלב הזה, ההורים הטריים זקוקים להדרכה והכוונה. חברה שתספק את הערך המוסף הנ"ל, הדרכה והכוונה ולא רק מידע פרסומי ומכירתי, תזכה באמון ההורים ובלקוחות נאמנים.

מבין שלל דוגמאות המוצרים והקופונים שקיבלתי בזמנו, החברה היחידה לה נשארתי נאמנה באדיקות היא מטרנה. נאמנות שלוותה לא פעם בחילוקי דעות עם החצי השני. שהרי אני האמוציונאלית והוא הרציונאלי.
פעילות מטרנה נתנה לי תחושה שהצוות שם במטרנה מבין אותי ואת צרכיי.
לא אחת עלתה במוחי המחשבה שצוות השיווק בחברה הוא בטח נשי, שהרי פעילות החברה כל כך קולעת לצרכיי.
בתחילת כל שלב התפתחותי, קיבלתי חוברת הדרכה ודוגמאות למוצרים רלוונטים.
פעילות סימילאק היתה דומה, אבל סימילאק איפה שהוא לאורך הדרך נעלמה. לאחר מספר חודשים קטן קיבלתי מהם מידע שלא תאם את השלב ההתפתחותי או שפשוט הפסקתי לקבל חוברות הדרכה בכלל.
מטרנה לעומת זאת, המשיכה בעקביות לשלוח אלי חומרים רלוונטים ולספק ערך מוסף כגון אירועים לאימהות ותינוקן (סרטים והרצאות), ספר מתכונים לקטנטנים ועוד.
מטרנה פשוט נתנה לי תחושה שהיא תמיד נמצאת ברקע בשבילנו, עם הדרכה ומוצרים רלוונטיים.

בשנה האחרונה, מטרנה סיפקה קופוני הנחה בתוך אריזות התמ"ל. מעולה.
הגישה לקופונים היתה נוחה מאד. פותחים את האריזה והקופון שם, מונח לו, מחכה לי. תוקף הקופונים היה עד ה- 31.12.12. מה שהעלה בי את המחשבה מה מטרנה תעשה ב- 2013?
בתחילת דצמבר השיקה מטרנה את "מטרנה שלך", אתר המספק ללקוחות החברה גישה לתכנים רלוונטים (מאמרים, סרטונים ומידע התפתחותי), גישה ישירה ליועצות תזונה והטבות דרך האתר ודרך אפליקציה.
נשמע מצויין.

אצתי רצתי להירשם.
התחלתי במילוי הפרטים, עד שהגעתי לשורת תעודת הזהות. מטרנה רוצה גם את מספר תעודת הזהות של הפעוטות. מילא את שלי (שגם לזה לא בטוח שהייתי מסכימה) אבל למה גם את של הפעוטות?
תשובת מטרנה לשאלתי היתה: "אתר מטרנה שלך מכיל, בנוסף לתכנים מותאמים אישית, גם קופונים והטבות בעלי ערך כספי. הדבר מחייב זיהוי ע"י מספר ת.ז. וטלפון בין היתר כדי למנוע שימוש לרעה בהטבות אלו. חשוב לציין שטופס הזנת הנתונים מאובטח, והפרטים הינם לשימוש פנימי לצרכי בקרה בלבד. לצערנו אין לנו פתרון אחר לקבלת הקופונים".
הבנתי.
אני יכולה להבין את רצון מטרנה לזהות אחד לאחד את מקבלי ההטבות ולוודא שההטבה הגיעה לאדם הראוי לה. בניופארם למשל, לא קיבלו את הקופונים הקודמים כיוון שלטענת הקופאית, בסניף בו ביקרתי, היו זיופי קופונים.
רישום לאתר באמצעות מספר תעודת הזהות, מאפשר למטרנה לאסוף מידע איכותי יותר על לקוחותיה ובין השאר את היכולת לספק להם הטבות ותכנים מותאמים אישית.

קבלת הקופון מתאפשרת עתה בדרך הבאה:
1. הזנת הקוד הנמצא על גבי אריזת התמ"ל, באתר "מטרנה שלך".
2. בחירת הדרך בה הלקוח רוצה לקבל את הקופון: בדואר, במייל או ב- SMS.
3. בחירת המקום בו הלקוח רוצה לממש את הקופון.
כדי לקבל את הקופון, על הלקוח לבצע שלוש פעולות במקום פעולה פשוטה אחת בעבר – פתיחת אריזת תחליף החלב.
כולנו סובלים ממחסור בזמן (לפחות אני וחבריי) ומחפשים דרכים לקיצור תהליכים ולא להארכתם.
אבל ניחא.

הדבר שהכי מפריע לי, הוא הבקשה להקליד בהרשמה לאתר, את מספר תעודת הזהות של הילדים. חברה מסחרית שאוספת למאגר הנתונים שלה מספרי תעודות זהות של קטינים, זה בעייתי מאד מבחינתי. תאריך לידה לא מספיק?

אני משערת שכוונת מטרנה טובה, אבל אני לא ארשם לאתר "מטרנה שלך".
אני לקוחה נאמנה וסביר להניח שאמשיך לקנות את מוצרי מטרנה, רק ללא קופונים והטבות. כן, אהיה לקוחה נאמנה, שאינה מקבלת הטבות מהחברה לה היא נאמנה. אבל… כנראה שגם פחות אתנגד להכנסת מוצרי חברות אחרות הביתה.
"מטרנה שלך" לא מחכה לי.

מודעות פרסומת

Entry filed under: צרכנות, שיווק ופרסום. Tags: , , , , , , , , , , .

כנס Food Vision – מרץ 2013, צרפת ISM – תערוכה מתוקה

להשאיר תגובה

הזינו את פרטיכם בטופס, או לחצו על אחד מהאייקונים כדי להשתמש בחשבון קיים:

הלוגו של WordPress.com

אתה מגיב באמצעות חשבון WordPress.com שלך. לצאת מהמערכת / לשנות )

תמונת Twitter

אתה מגיב באמצעות חשבון Twitter שלך. לצאת מהמערכת / לשנות )

תמונת Facebook

אתה מגיב באמצעות חשבון Facebook שלך. לצאת מהמערכת / לשנות )

תמונת גוגל פלוס

אתה מגיב באמצעות חשבון Google+ שלך. לצאת מהמערכת / לשנות )

מתחבר ל-%s

Trackback this post  |  Subscribe to the comments via RSS Feed


רשומות אחרונות

ארכיון

דצמבר 2012
א ב ג ד ה ו ש
« נוב   ינו »
 1
2345678
9101112131415
16171819202122
23242526272829
3031  

%d בלוגרים אהבו את זה: