פפסי, קוקה קולה וד"ר פפר בפרסומת יחדיו? היתכן?

16/03/2010 at 2:12 pm 6 תגובות

לאחרונה הוגשו הצעות במספר מדינות בארה"ב, להטלת מס על משקאות קלים בהתאם לכמות הסוכר המצויה בהם. בניו יורק הוצע שהמס יהיה סנט עבור כל ounce סוכר במשקה. בפילדלפיה הוצע שהמס יהיה 2 סנט עבור כל ounce סוכר במשקה.
(1 ounce= כ- 28 גר').
במקביל, ענקיות המשקאות הקלים, קוקה קולה, פפסיקו וד"ר פפר סנאפל, התאחדו ויצאו בקמפיין המקדם את יוזמתם להוצאת המשקאות הקלים מבה"ס.
במסגרת הקמפיין החברות יצאו במודעה ופרסומת בהן נראים נציגי החברות מרחיקים משקאות קלים מבה"ס.
bevcos030910big

האם תזמון הקמפיין קשור למתקפה בה שרויה תעשיית המשקאות הקלים בארה"ב?
בהתאחדות המשקאות האמריקאית מקווים כי הקמפיין יזקוף נקודות לזכות חברות המשקאות וכי ההצעות למס החדש לא תתקבלנה.
לטענתם לקמפיין הנ"ל וליוזמת "Clear on calories", תהיה השפעה משמעותית יותר במלחמה בהשמנת היתר בקרב ילדים, מאשר למס המדובר.
"Clear on calories" היא יוזמה בה מספר הקלוריות במשקה מצוין בחלקו הקדמי של בקבוק המשקה ועל גבי מכונות השתייה.

טרנד הבריאות כבר מזמן הפסיק להיות טרנד בלבד, והפך לדרך חיים שצרכנים מבקשים לעצמם וארגונים פועלים על מנת להביאה לנחלת הכלל, ובכלל זה גם לילדים.
וכמאמר הפתגם הידוע: If you can't beat them, Join them
חברות המשקאות כנראה שבחרו לשתף פעולה ולהצטרף למלחמה בהשמנת היתר, במקום להתגונן מפני ההתקפות נגדן ונגד מוצריהן. ואולי זה מה שאכן יגרום לכך שהן תקבלנה הקלה בהקשר של המס המדובר. אסטרטגיה חכמה.

העניין הוא שנראה שהשפעת מותגים מתחילה עוד הרבה לפני גיל בה"ס.
מחקר שפורסם לאחרונה ע"י אוניברסיטת וויסקונסין ואוניברסיטת מישיגן מערער על ההנחה שילדים מושפעים ע"י מותגים רק מגיל 8 ומעלה. נמצא כי ילדים בגיל טרום-גן כבר מפתחים תפיסות לגבי מותגים. ילדים בגילאים 3-5, שהשתתפו במחקר, תפסו מזון מהיר כ "כיף וטעים", ומותגי קולה כ"כיף" – "הבועות הן כיף", "הרבה אנשים שותים אותם".
יכול להיות שהוצאת משקאות קלים מבה"ס נעשית בשלב מאוחר מדי?

מודעות פרסומת

Entry filed under: בריאות, מגמות, משקאות, צרכנות, רגולציה. Tags: , , , , , , , , , , .

סיגריות – אז והיום תוויות מזון בבריטניה: הקמעונאים מול ה- FSA

6 תגובות Add your own

  • 1. מיטל  |  17/03/2010 ב- 1:51 pm

    מעניין מאד, כרגיל. מהלך מפתיע של חברות המשקאות. מצד שני, מוציאים את המשקאות עם הרבה קלוריות ומכניסים במקומם… משקאות דיאט, שמעודדים את החיבה למתוק. כך או כך הם ימשיכו להרוויח 🙂

  • 2. אבירם דוידי  |  17/03/2010 ב- 4:27 pm

    מאוד מעניין לראות את שיתוף הפעולה של 3 חברות המשקאות שבימים כתיקונם מתחרות זו בזו. חשוב לזכור כי שיתוף פעולה כזה לא נוצר כרעם ביום בהיר. קדמה לו היסטוריה ארוכת שנים של מאבקים מתמשכים במחוקקים שדרשו למגר את המשקאות הממותקים מבתי הספר כחלק ממאבקם במגפת ההשמנה. כבר ב- 2003-2004 הועלו מספר הצעות חוק בארה"ב שדרשו להגביל את מכירת המשקאות הממותקים באמצעות מכונות אוטומטיות בבתי ספר יסודיים ובתיכוניים ובמקביל דרשו להוסיף יותר משקאות בריאותיים, דוגמת מים מינרליים. רק במדינות ספורות הצעות אלה גם התקבלו (קליפורניה ביניהן ) ורק במדינות בודדות הן מומשו בפועל לאור התנגדותן של היצרניות. קוקה קולה ופפסי גם יחד הפסיקו לשווק משקאות ממותקים לבתי הספר היסודיים ברחבי ארה"ב כבר בשנת 2006. יחד עם זאת, אצל השכנה מצפון, קנדה, המעבר למכירת מים מבוקבקים זכה ליותר פופולאריות ברוב בתי הספר. הצעות החוק החדשות, המציעות להטיל מס על משקאות לפי כמות הסוכר המצויות בהם, מהוות שלב חדש במאבק המתמשך בין הרשויות ליצרניות. נראה שהקמפיין המשותף לשלוש היצרניות מחזק את האסטרטגיה החדשה של היצרניות לעבור ולייצר מוצרי בריאות, מוצרים שגם ניתן יהיה לגבות עליהם פרמייה גבוהה יותר מאשר על הגרסאות הממותקות, ואלה כמובן גם יתרמו לרווחיהן. חשוב לציין שבהמשך לקמפיין הודיעה פפסי היום (17.3.10) כי במסגרת האסטרטגיה החדשה היא תפסיק למכור משקאות עתירי קלוריות ביותר מ- 200 מדינות בעולם עד סוף שנת 2012. קוקה קולה מצידה הודיעה כי תמכור משקאות ממותקים לבתי ספר ברחבי העולם רק על פי דרישת בתי הספר או ההורים. המהלך הזה רק מוכיח כי עדיף להוביל טרנדים מאשר להילחם בהם. הפוסט מעניין מאוד, כרגיל.

  • 3. limben  |  18/03/2010 ב- 8:07 am

    תודה מיטל 🙂
    כל ארגון/חברה רוצה לשרוד בסופו של דבר, וכך גם חברות המשקאות. אם הדרישה בשוק קטנה למשקאות מוגזים ממותקים, הרי שהם יתאימו את המוצר שלהם לדרישות הצרכנים. וזה אומר להוציא את המשקאות עתירי הקלוריות והשקת יותר מוצרי דיאט ומים בטעמים למשל.

  • 4. limben  |  18/03/2010 ב- 8:15 am

    תודה אבירם 🙂
    נראה לי שהעובדה שחברות מתחרות יצאו בקמפיין משותף, מראה על מצוקה כלשהי שלהן, במיוחד לאור התזמון.
    אבל מה אני יודעת… יכול להיות שהתזמון היה מקרי…
    שהרי עניין הוצאת המשקאות הקלים מבה"ס עלה כבר לפני כמה שנים טובות, ויכול להיות שהן עבדו עליו בלי קשר למס החדש המוצע.

    כל עוד הצרכנים נהנים מזה, מה טוב.
    בכל אופן הקמפיין נחמד מאד.

  • 5. קקי קוקה קולה  |  03/04/2010 ב- 7:08 pm

    השפעת המותגים מתחילה מגיל מוקדם יותר מבית הספר משום שלילדים הקטנים יש אחים בבית הספר.
    כדאי שיוציאו את קוקה קולה מבתי הספר ומהר.
    הבעיה היא שבארה"ב מוציאים את קוקה קולה מבית הספר, אבל אצלנו מכניסים אותה.
    לקוקה קולה יש מערך שיווקי אדיר שפועל בכל הכוח בכדי להסתיר את הנזקים הבריאותיים שיש בשתיית קוקה קולה.
    על הנזקים הבריאותים שבשתיית קוקה קולה אפשר לקרוא בקישור שהכנסתי במקום שמי, תחת הכינוי קקי קוקה קולה

  • 6. limben  |  03/04/2010 ב- 8:11 pm

    אכן השפעת המותגים על ילדים מתחילה עוד לפני גיל בה"ס. היא לא נעשית אך ורק במסגרת בה"ס או באמצעות אחיהם של הילדים בבה"ס. אלא גם באמצעות המדיה, גן הילדים ואף ההורים.
    באשר לקוקה קולה, קוקה קולה אינו המשקה היחיד הנחשב לפחות בריאותי. כלל המשקאות המוגזים והממותקים אינם בריאים במידה וצורכים אותם יתר על המידה.

להשאיר תגובה

הזינו את פרטיכם בטופס, או לחצו על אחד מהאייקונים כדי להשתמש בחשבון קיים:

הלוגו של WordPress.com

אתה מגיב באמצעות חשבון WordPress.com שלך. לצאת מהמערכת /  לשנות )

תמונת גוגל פלוס

אתה מגיב באמצעות חשבון Google+ שלך. לצאת מהמערכת /  לשנות )

תמונת Twitter

אתה מגיב באמצעות חשבון Twitter שלך. לצאת מהמערכת /  לשנות )

תמונת Facebook

אתה מגיב באמצעות חשבון Facebook שלך. לצאת מהמערכת /  לשנות )

מתחבר ל-%s

Trackback this post  |  Subscribe to the comments via RSS Feed


רשומות אחרונות

ארכיון

מרץ 2010
א ב ג ד ה ו ש
« דצמ   אפר »
 123456
78910111213
14151617181920
21222324252627
28293031  

%d בלוגרים אהבו את זה: